Вітаємо Вас
у блозі вчителя хімії
Бербих Оксани Володимирівни

Педагогічне кредо
“Учитись важко,
а учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти,
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти!”
Кабінет хімії
![]() | ![]() |
|
![]() |
Розвиток ключових компетентностей учнів при розв’язуванні хімічних задач
Педагогічна наука пропонує такий перелік ключових компетентностей:
За умов компетентнісного підходу, за науковими дослідженнями, зміст освіти моделюється не від мети, а від результату.
- вміння вчитися;
- загальнокультурна компетентність;
- соціальна компетентність;
- громадська компетентність;
- компетентність у застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій;
- здоров'язберігаюча компетентність;
- підприємницька компетентність
Задачі з хімії як засіб формування компетентностей учнів
Задача – поняття,
яке не визначається і в широкому
розумінні являється тим,
що потребує розв’язку.
Задача – невелика проблема,
яка розв’язується за допомогою
логічних висновків, математичних дій,
хімічного екперименту на основі понять,
законів і методів хімії.
Етапи розв’язку задачі
- вивчення і аналіз умови задачі;
- співставлення плану розв’язку задачі;
- її розв’язок;
Класифікація задач олімпіад різних рівнів:
- інформативні;
- контрольні;
- інформативні;
Класифікація задач за ходом розв’язування:
- лінійні;
- розгалужені;
- нечіткі;
Інформаційно-пізнавальні задачі як засіб формування інформаційної компетентності учнів
- ІПЗ з використанням обставин відкриття хімічних елементів.
- ІПЗ на засвоєння основних хімічних понять.
- ІПЗ вибіркового плану.
- Здоров’язберігаючі ІПЗ.
- ІПЗ та міжпредметні зв’язки.
- ІПЗ з використанням висловів відомих людей.
Фрагменти відкритого уроку у 7 класі з розв’язування задач на масову частку
Фрагменти відкритого уроку у 8 класі з теми :“Фізичні і хімічні властивості лугів.”
Результати II етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії
Приємні хвилини нагородження
Результативність навчальної роботи
Трошки гумору

Якісні реакції на вчителя хімії:
- Біліє, коли стикається з небажанням вчити хімію.
- Зеленіє, коли учні не виконали дом. завдання.
- Червоніє (тобто радіє) від творчих досягнень вихованців.
- Випадає в осад від байдужості.
- Випускає пар тільки на домашніх.
Застосування:
- Можна використовувати як генератор нових ідей.
- Як ефективний чистячий та миючий засіб і вдома, і в школі.
- Як дешифрувальник надписів на упаковках товарів широкого вжитку.
- Заряджає оточуючих оптимізмом.
- Може працювати калькулятором.
Дякуємо за увагу!
Хирівська школа-інтернат Владики Івана Хоми